tocht langs veel ouds - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu tocht langs veel ouds - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu

tocht langs veel ouds

Door: renger

Blijf op de hoogte en volg Gijsje en Renger

17 Mei 2006 | Turkije, Ankara

Dag allemaal. Ik heb gezien dat ook nu weer veel 'fouten' zıchtbaar zijn geworden, maar hoop dat het leesbaar blijft op een turks toetsenbord.
We zijn inmiddels aangekomen op een camping bij Efese, Pamacuk. Een mooıe camping aan het strand en alle voorzienıngen dıe je je kunt wensen. Dat is echt onturks maar wel even fijn. We blıjven hıer enkele dagen om Efese te bezoeken en nog enkele opgravingen. Gisteren hebben we, tıjdens de reıs, Afrodıtıas bezocht, een geweldıg mooi behouden stad uıt de oudheıd met prachtig amfitheater. Met het stijgen van de temperatuur is het wel vermoeiend, maar prachtig. Milete, vandaag, ıs ook echt zeer indrukwekkend, zeker als je op je laat inwerken dat jou voetstappen verenigd worden met al die miljoenen mensen uıt de jaren van voor en net na Christus. Een bijzonder gevoel. We proberen in de dagen dat we hier blıjven, naast de excursies, weer energie op te bouwen voor de volgende stap. Dıe zal zijn naar Datça, in de buurt van Marmaris. Ook daar blijven we enkele dagen in de familiekring van onze reisleider. Zijn dochter en schoonzoon wonen daar. De wegen worden wat beter, maar je merkt aan alles dat auto en caravan in een paar weken jaren ouder worden. Maar dat hoort erbij. Vandaag hebben we ook de Apollotempel bezocht. Echt heel bijzonder, zoals men vroeger in staat was deze geweldige gebouwen te realiseren. Mooı, kunstıg, maar ook de manier waarop men met toen beperkte middelen kans zag zulke immense bouwwerken te maken.
İk ben, na terugkomst, meteen naar de stad Selsuck getogen om boodschappen te doen, geld te pinnen(want dat is niet overal even gemakkelijk, en een berichtje te plaasten.
Nu naat de camping terug en een elkker pilsje vatten.
We zijn weer ongeveer bijgepraat.
Groet van Gıjsje en mij.

• 17 Mei 2006 - 14:41

Ruud:

Proost !

• 17 Mei 2006 - 18:20

An En Cor:

We dromen steeds meer over de vergane jaren, ja
    wat is Turkije een geweldig land, fijn dat jullie zo genieten, ondanks de inmiddels oud geworden caravan, maar beter de caravan dan jullie zelf!
    Goede reis verder en tot je volgende verhaal,
    groetjes, An en Cor

• 18 Mei 2006 - 06:11

Sandra:

Lieve Pa en ma

• 18 Mei 2006 - 06:12

Sandra:

Lieve pa en ma
    ging niet helemaal goed de vorige
    Goed te horen dat jullie eht zo naar jullie zin hebben. Stuur ook hotmailtje naar jullie
    liefs san

• 18 Mei 2006 - 06:31

Karin:

Wat een kadootje om zo op je gemak zo'n land te kunnen bekijken! Cor en ik hebben Efese ook gezien, dat vonden wij ook heel indrukwekkend. Precies wat je zegt Renger, het besef dat daar miljoenen voeten vóór ons over dezelfde paden gelopen hebben. Het motto blijft genieten!

• 18 Mei 2006 - 12:20

Ruth En Mannie:

Wat heerlijk om zo samen rond te trekken.Ik krijg al helemaal de vakantie kriebels.Wij hopen woensdag te vertrekken naar Italie.We zullen jullie reisverslag wel missen,je beleeft alles als het ware een beetje mee Veel reisplezier!!!

• 20 Mei 2006 - 11:01

Kees En Alie:

Renger en Gijsje
    Ik heb je een hotmail bericht gestuurd over de familie.
    Groeten en veel plezier

Gijsje en Renger

We reizen met een groepje caravanners vanuit Wenen(ontmoetingsplaats), via Hongarije, Roemenie en Bulgarije, naar Turkije. Daar zullen we een trektocht maken vanuit het Europese deel, via de westkust, zuidkust, door Cappadocie. Via Ankara en Istanboel keren we ovder globaal dezelfde route door eerdergenoemde landen terug naar zuidoost Hongarije. Daar zullen we de 18e juni afscheid nemen van de groep en wellicht zel nog enkele dagen in Hongarije verblijven voordat we terugreizen naar huis. Een hele reis, maar we hebben er veel zin in. Groet van Gijsje en Renger