even bijpraten voor de volgende stap - Reisverslag uit Üçhisar, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu even bijpraten voor de volgende stap - Reisverslag uit Üçhisar, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu

even bijpraten voor de volgende stap

Door: renger

Blijf op de hoogte en volg Gijsje en Renger

05 Juni 2006 | Turkije, Üçhisar

Dag allemaal
We hebben vandaag een vrije dag en kunnen ons voorbereiden op de volgende stap naar Bogazkale. Het is inmiddels echt bloedheet, meer dan 35 graden. We zıtten op de Anatoliesche hoogvlakte op zo,n 1200 meter hoogte. Dat zou wat verkoeling moeten geven maar daar merken we weinig van. Maar dat is ook Turkije, dus niet klagen. Jammer alleen dat het zwembad op de camping nog niet gevuld is. Het is hier namelijk pas sinds een week goed weer. Daarvoor was het nog geen 10 graden en dan heb je geen verkoeling nodig. Gisteravond hebben we de voorstelling van de Derwıtschers meegemaakt. Heel bijzonder en in een keravanseray is dat nog extra apart. Het Cappadocie is qua landschap en cultuur echt een heel andere wereld. We hebben er inmiddels veel van gezien, hebben holenkerken bezocht en een heuse ondergrondse stad waar zo,n 5000 mensen hebben gewoond tijdens oorlogssituatıes. Zo,n stad heeft alles in zich om zo,n bevolking te laten functioneren. Eigenlijk een flat van 7 verdiepingen maar dan onder de grond. Kruip door-sluip door, niet voor dıkke en grote mensen. En ook iet voor mensen met claustofobie. Een hele ervaring.
Vanmiddag gaan we nog wat rondkijken en vanavond weer opbreken voor vertrek morgenvroeg.
Zo, weer bij de les.
Tot een volgende maılmogelijkheid.

Groet van Gijsje en Renger

• 06 Juni 2006 - 12:07

Gerritjan:

Hallo Gijsje en Renger,
    wat leuk dat het jullie zo goed naar de zin is ,en dat jullie genieten van de reis ,
    en 35 graden scheeld je een hoop kleren ,dus je heb niet veel te wassen .
    we wensen jullie nog een hele mooie voortzetting van de reis en hopen op een gezonde en gezegende voort zetting .
    groetjes Gerritjan en Tonnie en Danny kommer

• 08 Juni 2006 - 09:52

Jurgen En Liesbeth:

Als je zo met jullie meeleest word je wel nieuwsgierig naar de plaatsjes, die erbij horen!! Klinkt allemaal heel interessant en indrukwekkend. Blijft er ook nog wel eens wat tijd over voor een wijntje bij de caravan met een goed boek? :-) Veel plezier de komende dagen, we denken aan jullie en reizen mee!Groetjes LenJ

• 09 Juni 2006 - 06:39

Sandra:

het klinkt allemaal erg leuk daar wat jullie doen. al heimwee na zolang van huis?
    met ons prima en vooral de groetjes van Pum

Gijsje en Renger

We reizen met een groepje caravanners vanuit Wenen(ontmoetingsplaats), via Hongarije, Roemenie en Bulgarije, naar Turkije. Daar zullen we een trektocht maken vanuit het Europese deel, via de westkust, zuidkust, door Cappadocie. Via Ankara en Istanboel keren we ovder globaal dezelfde route door eerdergenoemde landen terug naar zuidoost Hongarije. Daar zullen we de 18e juni afscheid nemen van de groep en wellicht zel nog enkele dagen in Hongarije verblijven voordat we terugreizen naar huis. Een hele reis, maar we hebben er veel zin in. Groet van Gijsje en Renger