Urchişar(bij Nevsehir, Capadocie) - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu Urchişar(bij Nevsehir, Capadocie) - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu

Urchişar(bij Nevsehir, Capadocie)

Door: renger

Blijf op de hoogte en volg Gijsje en Renger

02 Juni 2006 | Turkije, Manavgat

Dag allemaal,
Weer een stap verder. We zijn nu belandt in Capadocie, een heel bijzonder gebied. We hebben voor de verandering eens weer een mooie camping, alleen het zwembad is nog niet gevuld omdat het hier op de hoogvlakte nog maar net echt heet is geworden. Maar verder zullen we ons hier een dag of 4 gaan vermaken. Vanmorgen zijn Gijsje en ik de holwoningen in Uchısar wezen bekijken. Heel bijzonder om daar in te klimmem en te proberen te voelen wat de bewoners vroeger bewoog om zo,n woning uit te hakken en te bewonen. Vanaf de top van de berg met de woningen is het een prachtig uitzicht op het omliggende landschap. Moeilijk te beschrijven,maar echt een wonder op zich hoe de natuur zoiets vormt. Vanmiddag gaan we een wandeling door een kloof maken en morgen maken we een bustrip door het gebied. Zondagavond gaan we een voorstelling van de Derwısjen meemaken. Dansen op fluıtmuziek door mannen ın wıtte hoepelrokken. Een soort transdans dat hıer vroeger veel beoefend werd door de volgelingen van .....(komt nog wel)
Maandag hebben we in principe een vrije dag, maar er kan ook gekozen worden voor een extra tocht door nog weer een andere kloof. We zien wel. Daarna trekken we verder naar het oosten naar Bogazkale, de meest oostelijke plaats van onze trip.
Het weer blıjft onveranderd heet en het ziet er naar uit dat er voorlopig geen verandering in komt.
We genieten nog steeds van het land en de vriendelijke bevolking.

Zo weer op de hoogte. Tot de volgende melding.

Groet van Gijsje en Renger

• 02 Juni 2006 - 19:02

An En Cor:

Hallo vrienden,
    Wat een belevenis he, zo'n voorstelling van de Derwisjen, ja we zien het allemaal weer voor ons.
    Weten jullie trouwens, dat Jan Tiemens zich heeft laten opnemen in Ermelo?
    We zijn er vanavond weer geweest en hij heeft het helemaal niet naar zijn zin, als hij het geweten had hoe het daar is, had hij het niet gedaan. Maar zijn nachtmerries heeft hij in ieder geval niet meer.
    Goede reis verder en geniet er maar van.
    Hartelijke groeten, An en Cor.

Gijsje en Renger

We reizen met een groepje caravanners vanuit Wenen(ontmoetingsplaats), via Hongarije, Roemenie en Bulgarije, naar Turkije. Daar zullen we een trektocht maken vanuit het Europese deel, via de westkust, zuidkust, door Cappadocie. Via Ankara en Istanboel keren we ovder globaal dezelfde route door eerdergenoemde landen terug naar zuidoost Hongarije. Daar zullen we de 18e juni afscheid nemen van de groep en wellicht zel nog enkele dagen in Hongarije verblijven voordat we terugreizen naar huis. Een hele reis, maar we hebben er veel zin in. Groet van Gijsje en Renger