weer stappen verder - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu weer stappen verder - Reisverslag uit Hieropolis, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu

weer stappen verder

Door: renger

Blijf op de hoogte en volg Gijsje en Renger

14 Mei 2006 | Turkije, Hieropolis

Dag allemaal, ons vorige bericht vertoonde wat bijzondere tekens. Vreemd dat je die niet zıet op je scherm, maar later vind je het wel terug. Het komt door andere posıtıes van tekens op het toetsenbord, maar dat hebben jullie al wel begrepen. İk probeer nu de goede toetsen te raken, maar het kan nog voorkomen.
We zıjn inmiddels beland ın een plaatsje bij Pamukkale, ofwel de katoenburcht. Dıt vanwege de eeuwenlange neerslag van kalk uit het water dat de berg afstroomt. Vlak bıj liggen de resten van Laodicea, het plaatsje waar Paulus heeft geevangeliseerd en waar later Johannes van schreef dat de gemeente daar lauw was. We reizen wat af. De wegen zijn nıet bijster best. Er rammelt van alles los, maar we hebben er nog steeds plezier in. Een paar dagen geleden stonden we ın Bergama ofwel Pergamon, ook een plaats uıt de Bıjbel. Daar bezochten we de Akropolis en het Aklepıon, geweldıg zoveel geschiedenis als daar achter zıt. Wel erg vermoeiend soms, maar dat hoort bıj zo,n reıs moet je maar denken. We blijven hier een paar dagen en trekken dan door naar Efese. Daar waren Gijsje en ik al eens eerder, maar toch zal het voor ons interessant zijn omdat je er volgens kenners vaker geweest moet zijn. Alles bıj elkaar verloopt het prima en dat moet ook want we hebben nog heel wat voor de boeg.
Zo, weer bıjgepraat. Tot het volgende internetcafe.

Groet van Gijsje en Renger

• 14 Mei 2006 - 10:38

An En Cor:

Beste mensen,
    Bedankt voor jullie verhaal over de avonturen,
    we zijn inmiddels al aardig gewend aan je geheimtaal, en kunnen het al aardig volgen.Ja het water in Laodicea is inderdaad niet meer heet, maar inmiddels lauw geworden, onze reizen beginnen weer helemaal te leven, dus genieten we nog een keer!
    Groetjes en een verdere goede reis, je leeft daar wel dicht bij de Bijbel.
    An en Cor

• 14 Mei 2006 - 13:05

Jan Kelkes:

Dag Renger en Gijsje,

Op moederdag deze mail naar jullie. In Epe alles oké. Geniet van jullie reis en kijk goed uit op jullie "bijbeltocht".
    Er wordt elke dag voor jullie gebeden. Het allerbeste.

Jan en Gré

• 14 Mei 2006 - 16:17

Ans Verhoeven:

Wij vinden het heel interessant om jullie reis te volgen.Al veel gezien en beleefd.Wij hopen komende week ook een dag of 12 weg te gaan. Nog onbekend waarheen, hangt van het weer af. Succes en veel plezier met het vervolg.Simon en ans

• 15 Mei 2006 - 21:45

Jurgen En Liesbeth:

Leuk Renger en Gijsje zo met jullie mee te reizen! Geniet van Turkije, maar vooral van elkaar! Lekker even kerkloos, afkicken. We hebben vanavond trouwens een goede ledenvergadering gehad, alles verliep harmonieus. Ben benieuwd naar jullie volgende bericht.

Gijsje en Renger

We reizen met een groepje caravanners vanuit Wenen(ontmoetingsplaats), via Hongarije, Roemenie en Bulgarije, naar Turkije. Daar zullen we een trektocht maken vanuit het Europese deel, via de westkust, zuidkust, door Cappadocie. Via Ankara en Istanboel keren we ovder globaal dezelfde route door eerdergenoemde landen terug naar zuidoost Hongarije. Daar zullen we de 18e juni afscheid nemen van de groep en wellicht zel nog enkele dagen in Hongarije verblijven voordat we terugreizen naar huis. Een hele reis, maar we hebben er veel zin in. Groet van Gijsje en Renger