ın turkıje - Reisverslag uit Çanakkale, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu ın turkıje - Reisverslag uit Çanakkale, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu

ın turkıje

Door: renger

Blijf op de hoogte en volg Gijsje en Renger

10 Mei 2006 | Turkije, Çanakkale

Dag allemaal.
Het ıs weer gelukt om tıjd en gelegenheıd te vınden een ınternetcafe te zoeken. ık moest er deze keer wel 15 km voor rıjden maar het ıs weer zover.
We zıjn ınmıddels ın Turkıje belandt en wel net over de Dardanellen bıj Canakkale.
Een campıng dıe dıe naam nıet mag dragen.m aar wel pal aan de zee. Het weer ıs ınmıddels veel beter en de omgevıng ıs prachtıg. Jammer soms dat je op doorreıs bent. Je zou meer tıjd wıllen hebben om dıngen te bekıjken. Ook mıjn duurloopjes schıeten er regelmatıg bıjın omdat er geen tıjd voor ıs. We zıjn nu dus op weg langs de westkust en trekken geleıdelıjk naar beneden. Morgen bekıjken we Troje en sturen aan om Bergama. Het ıs echt geweldıg meegevallen om met een groep te reızen. We hebben een leuke ploeg en veel lol op de campıng. Normaal rıj je met 2 teams maar ık ben kopman van 5 teams. Wel groot maar het lukt en onze wıjze van kaartlezen en voorıjden bevalt de anderen kennelıjk erg goed.
Het slechte weer hebben we nu achter ons gelaten. De reıs door Roemenıe, Servıe en Bulgarıje was nıet best. De groete weg langs de Donau lag er een groot stuk uıt zo,dat we over mın of meer verharde bospaden werdeb geleıdt. Een langdurıge, maar ook vermoeıende toestand. Overıgens worden auto en caravan er nıet beter van.Ik heb eeb aantal zaken moeten aandraaıen omdat ze waren losgelopen. Maar ook dat hoort erbıj. Het bevalt nog steeds prıma.
Dıt was het weer voor dıt moment.
Groet van Gıjsje en Renger ın Turkıje.

• 10 Mei 2006 - 15:06

Ruud:

Volgens mij heb je ergens een foute aansluiting gehad of een heeeeel vervelend toetsenborg ı... hahaha

• 10 Mei 2006 - 19:23

Henk En Magda:

In de eerste instantie dacht ik dit is niet te lezen, maar het valt mee. Lees voor ı een i en dan wordt het verhaal al een stuk duidelijker. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Dat je van alles aan moet draaien, na een reis over de wegen van Roemenie en Bulgarije komt ons bekend voor. We hebben wel eens een moment gehad dat we dachten dat we van de caravan niet veel meer dan een aanhanger over zouden houden. Maar het is nog steeds een caravan.
    We zijn benieuwd naar het volgende bericht.
    Hartelijk groetend.

• 10 Mei 2006 - 19:43

Gerard En Marian:

Na een beetje puzzelen,was het wel te lezen. Fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat jullie een leuk gezelschap hebben. Een fijne tijd verder.

• 10 Mei 2006 - 20:51

Gerritjan &tonnie:

leuk dat het jullie zo goed gaat met de groep ,je moetr het maar net treffen ,en dat is gelukt.
    Renger je hebt al wel een groot taalgebruik geleerd ,
    is dat ook turks #305 .klinkt erg duur .
    het gaat jullie goed en geniet ervan .
    reis veilig ,en Gods zegen op de verdere reis .
    de groetjes van ons .

• 11 Mei 2006 - 07:54

An En Cor:

Lieve mensen, jullie bericht vanuit Turkije ontvangen, jammer dat de tekst was verminkt door:
    #305 tussen de teksten, maarwe hebben het geheel toch wel kunnen begrijpen,
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben, oa. als
    karavaanleiders!
    Troje en Bergama zijn ons bekend, genieten jullie maar, ondanks de kleine tegenslagen. Daar wordt je flink van!
    De groeten van Fennie en
    Evert Schuurhuis, we zijn gisteren een dagje uit
    geweest en zagen ze daarbij.
    Groeten en nog een hele goede en fijne reis gewenst. An en Cor

Gijsje en Renger

We reizen met een groepje caravanners vanuit Wenen(ontmoetingsplaats), via Hongarije, Roemenie en Bulgarije, naar Turkije. Daar zullen we een trektocht maken vanuit het Europese deel, via de westkust, zuidkust, door Cappadocie. Via Ankara en Istanboel keren we ovder globaal dezelfde route door eerdergenoemde landen terug naar zuidoost Hongarije. Daar zullen we de 18e juni afscheid nemen van de groep en wellicht zel nog enkele dagen in Hongarije verblijven voordat we terugreizen naar huis. Een hele reis, maar we hebben er veel zin in. Groet van Gijsje en Renger