de riviera - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu de riviera - Reisverslag uit Manavgat, Turkije van Gijsje en Renger Brink - WaarBenJij.nu

de riviera

Door: renger

Blijf op de hoogte en volg Gijsje en Renger

29 Mei 2006 | Turkije, Manavgat

Dag allemaal,
Eergisteren had ik een nieuw bericht geplaatst maar die is niet overgekomen. Waarom weet ik niet, maar dan maar een keer opnieuw.
We zijn belandt aan de turkse riviera, bij Manavga(Kızelot).
We zijn hierinmiddels al weer enkele dagen en trekken morgen verder naar Konya. Het is nu al echt heet hier, maar het is te houden en erg mooi. De campıng is weer niet je dat, maar dat weet je in Turkıje. Dit is een land met maar weinig echte campıngs. Dat neem je dus op de koop toe. De reis van Kaş naar hier was opnieuw erg mooı, tenminste meestal. Omdat je hier in het echte tomatengebied zit zıe je soms bijna onafzienbare vlakten met plastıc kassen. Dat ıs niet erg fraai, maar ook dat hoort erbij. We hebben na aankomst, 's avonds, een concert meegemaakt ın Aspendos, een van de grootste nog overgleven amfıtheaters. Daar zaten met zo,n 8000 mensen te luısteren naar een opvoering van het syfonieorkest van Anthalya. Geweldıg en zeker omdat het laat was en dus donker. Een geweldıge ervarıng. De volgende dag zıjn we naar een hamam geweest. Ook erg fijn om weer eens mee te maken. Heerlıjke sauna en baden en vervolgens huidschrobben waarna maasage met lekkere olie. Herboren na al het stof zijn we daarna naar een Turkse avond geweest vlak bıj Anthalya. Mooıe dansen, lekker eten en drinken, alles bıj elkaar een magnefieke avond. Zondagmorgen hebben we weer een fijne dienst op de camping gehouden met als onderwerp natuurlijk weer de reizen van Paulus. Heel bijzonder om daar met de groep over na te denken als je in het gebied zit waar dat allemaal heeft plaatsgevonden zo,n 2000 jaar geleden. Geleıdelıjk beginnen we een beetje kenners te worden. De rest van de zondag was lekker je eigen gang gaan en dat geldt ook vandaag. Natuurlijk moeten we vandaag ons weer voorbereiden op de volgende stap naar Konya, maar er blıjft ruim tijd over om te zwemmen, lezen en vanmorgen vroeg om 7 uur een lekkere duurloop langs het strand. Morgen dus verderhet bınnenland in. Dan is het gedaan met de stranden en zwemmen, maar daar komen dan weer andere aardigheden voor in de plaats. Badankt allemaal voor de leuke reacties. Mooı om op deze manier met onze trektocht mee te kunnen leven. İk reageer niet op alle reacties, maar dat hadden jullie al begrepen.
Zo, nu zijn we weer bij. İk hoop dat het verhaal deze keer overkomt en groet jullie okk namens Gijsje.

Gıjsje en Renger

• 29 Mei 2006 - 09:29

An En Cor:

Hallo Gijsje en Renger,
    Bedankt voor
    je mail, wij leven met jullie mee en volgen de reis via het blad van de NCRV, vandaar dat jullie volgens het blad vandaag reizen naar Konya, de stad waar ik veel bekijks had in mijn korte broek!
    Nog heel veel plezier en
    goede reisdagen gewenst van An en Cor

• 29 Mei 2006 - 09:35

Bert:

Hallo Gijsje en Renger

jullie verhaal komt luid en duidelijk over.
    Hier is het weer allemaal wat minder. Veel regen en kou. Prijs jezelf dus maar gelukkig.
    Een sauna en massage lijkt me heerlijk!!

groetjes

Bert en Jolanda

• 29 Mei 2006 - 16:46

Jan En Gré:

Dag beste mensen,
    Fijn dat het goed gaat met jullie en je geniet van wat je tegenkomt. In Epe was het vandaag, maandag een onverwacht mooie dag. Gré in Den Haag; ik lekker gewerkt in de tuin, met het snoeien en rapen van de vele takken door de wind en regen van de laatste dagen. Gisteravond was het een fijne dienst, die onze jeugd goed voorbereid had. Er waren, ook volgens Albert Schrijver meer jongeren dan ouderen. Voor een avonddienst was het erg goed gevuld. Gerard Achter de Molen had een goede speech. Laat je leiden door de Heilige Geest. Indrukwekkend het laatste stukje uit de film Schindler's List. Dan neemt S. afscheid van de door hem geredde 1000 joden en komt hij tot de slotsom dat hij met z'n gouden speld er nog twee had kunnen redden en nog meer had kunnen sparen. Het was muisstil in de kerk.
    We hopen dat jullie weer een goeie reis zullen hebben. Geniet ervan en groetjes.

• 30 Mei 2006 - 15:43

Peter En Ineke:

Zelf net thuis van Sicilie.
    Bedankt voor jullie berichten . Hoop dat jullie blijven genieten.

• 01 Juni 2006 - 14:27

Simon En Ans Verhoeven:

beste reizigers,wat leuk om zo op de hoogte te blijven.Wij wensen jullie veel reisplezier in de binnenlanden(is dat niet erg warm?)Gr.Simon en Ans

Gijsje en Renger

We reizen met een groepje caravanners vanuit Wenen(ontmoetingsplaats), via Hongarije, Roemenie en Bulgarije, naar Turkije. Daar zullen we een trektocht maken vanuit het Europese deel, via de westkust, zuidkust, door Cappadocie. Via Ankara en Istanboel keren we ovder globaal dezelfde route door eerdergenoemde landen terug naar zuidoost Hongarije. Daar zullen we de 18e juni afscheid nemen van de groep en wellicht zel nog enkele dagen in Hongarije verblijven voordat we terugreizen naar huis. Een hele reis, maar we hebben er veel zin in. Groet van Gijsje en Renger